Hvad er HIIT:

HIIT er høj intensiv interval trænig. Træningen består af korte intevaller med skiftesvis øvelser og pauser. Træningen varer ofte imellem 30-45 minutter og er højforbrænding af kalorier. HIIT er populært da det giver dig bedre fysisk form og øger din udholdenhed.

 

HIIT er effektiv træning:

Ved 30 min. HIIT træning forbrænder du 45% mere end ved ved 30. min. løb. Du kan på 30 min. HIIT forbrænde op imod 400 Kalorier. HIIT er træning for både muskler-og konditionstræning. 

HIIT er en yderst effektiv form for træning til mange sportsgrene, og i fritidsaktiviteter kan det hjælpe i processen med at miste fedt (afhængig af fitness-niveau) og få god muskeldefinition. 

Hvis HIIT gøres ordentligt, selvom det er modsatte type af udholdenhedstræning, kan det stadig forbedre cardio evner og hjælpe udholdenhedstræningen.

 

Hvem kan træne HIIT:

Træningsformen er relativ belastende, så det anbefales ikke til folk der er utrænede. Træningen foregår med op imod 85% af sin max puls.  

 

Kort og godt, kan højintensitet træning gøre musklerne trætte og det kan give langsommere energiproduktion, hvilket vil udtømme musklerne endnu mere. Jo mere det gøres, jo mere vil det øge mod

  Ring +45 9895 1721

Fleksible

Klinikken har fleksible åbningstider og det vil således være muligt at få behandling uden for klinikkens normale åbningstider. Herom aftales nærmere med den pågældende terapeut.